top of page

HÄ°KMET KORAY GÜNGÖR - GÜNGÖR MÄ°MARLIK

Tüketici Hakları – Cayma – Ä°ptal Ä°ade KoÅŸulları

 

  • GENEL:

 

Kullanmakta olduÄŸunuz web sitesi üzerinden elektronik ortamda sipariÅŸ verdiÄŸiniz takdirde, size sunulan ön bilgilendirme formunu ve mesafeli satış sözleÅŸmesini kabul etmiÅŸ sayılırsınız.

Alıcılar, satın aldıkları ürünün satış ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli SözleÅŸmeler YönetmeliÄŸi (RG:27.11.2014/29188) hükümleri ile yürürlükteki diÄŸer yasalara tabidir.

Ürün sevkiyat masrafı olan kargo ücretleri alıcılar tarafından ödenecektir.

Satın alınan her bir ürün, 30 günlük yasal süreyi aÅŸmamak kaydı ile alıcının gösterdiÄŸi adresteki kiÅŸi ve/veya kuruluÅŸa teslim edilir. Bu süre içinde ürün teslim edilmez ise, Alıcılar sözleÅŸmeyi sona erdirebilir.

Satın alınan ürün, eksiksiz ve sipariÅŸte belirtilen niteliklere uygun teslim edilmek zorundadır.

Satın alınan ürünün satılmasının imkansızlaÅŸması durumunda, satıcı bu durumu öÄŸrendiÄŸinden itibaren 3 gün içinde yazılı olarak alıcıya bu durumu bildirmek zorundadır. 14 gün içinde de toplam bedel Alıcı’ya iade edilmek zorundadır.

SATIN ALINAN ÜRÜN BEDELÄ° ÖDENMEZ Ä°SE:

 

Alıcı, satın aldığı ürün bedelini ödemez veya banka kayıtlarında iptal ederse, Satıcının ürünü teslim yükümlülüÄŸü sona erer.

KREDÄ° KARTININ YETKÄ°SÄ°Z KULLANIMI Ä°LE YAPILAN ALIÅžVERÄ°ÅžLER:

 

Ürün teslim edildikten sonra, alıcının ödeme yaptığı kredi kartının yetkisiz kiÅŸiler tarafından haksız olarak kullanıldığı tespit edilirse ve satılan ürün bedeli ilgili banka veya finans kuruluÅŸu tarafından Satıcı’ya ödenmez ise, Ürünün bedeli en geç 3 gün içinde Tüketici tarafından SATICI’ya iade edilir. SATICI’nın ürün bedeli alacağını takip dahil diÄŸer tüm akdi-kanuni hakları ayrıca ve her halükarda saklıdır.

ÖNGÖRÜLEMEYEN SEBEPLERLE ÜRÜN SÜRESÄ°NDE TESLÄ°M EDÄ°LEMEZ Ä°SE:

 

Satıcı’nın öngöremeyeceÄŸi mücbir sebepler oluÅŸursa ve ürün süresinde teslim edilemez ise, durum Alıcı’ya bildirilir. Alıcı, sipariÅŸin iptalini, ürünün benzeri ile deÄŸiÅŸtirilmesini veya engel ortadan kalkana dek teslimatın ertelenmesini talep edebilir. Alıcı sipariÅŸi iptal ederse; ödemeyi nakit ile yapmış ise iptalinden itibaren 14 gün içinde kendisine nakden bu ücret ödenir. Alıcı, ödemeyi kredi kartı ile yapmış ise ve iptal ederse, bu iptalden itibaren yine 14 gün içinde ürün bedeli bankaya iade edilir, ancak bankanın alıcının hesabına 2-3 hafta içerisinde aktarması olasıdır.

 

  • ALICININ ÜRÜNÜ KONTROL ETME YÜKÜMLÜLÜÄžÜ:

 

Alıcı, sözleÅŸme konusu mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti kargo ÅŸirketinden teslim almayacaktır. Teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve saÄŸlam olduÄŸu kabul edilecektir. ALICI, Teslimden sonra mal/hizmeti özenle korunmak zorundadır. Cayma hakkı kullanılacaksa mal/hizmet kullanılmamalıdır. Ürünle birlikte Fatura da iade edilmelidir.

​

  • CAYMA HAKKI:

 

Mevzuata göre Tüketici’nin Ürün’ü teslim aldığı tarihten itibaren on dört (14) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai ÅŸart ödemeksizin sipariÅŸten- SözleÅŸme’ den cayma hakkı vardır. Ancak 29188 sayılı Mesafeli SözleÅŸmeler YönetmeliÄŸi’nin “Cayma Hakkının Ä°stisnaları” baÅŸlıklı 15. maddesinin (c) bendinde ve ilgili sair mevzuatta belirtildiÄŸi üzere, tarafımızca satışı gerçekleÅŸtirilen gıda maddeleri gibi çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek mallara iliÅŸkin sözleÅŸmelerde, kullanılmamış/istifade edilmemiÅŸ olsa dahi, kanunen cayma hakkı yoktur. Åžirketimizin faaliyet alanı sebebiyle, Åžirketimiz bünyesindeki mesafeli satışlarda yalnızca gıda maddelerinin satışı yapıldığından, Åžirketimiz satışlarında tüketicinin cayma hakkı kanunen yoktur. Åžirketimiz satışlarını oluÅŸturması sebebiyle özellikle (c) bendine deÄŸinmiÅŸ olsak da (c) bendi dışında aÅŸağıdaki satışlar için de cayma hakkı kanunen bulunmamaktadır;

a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara baÄŸlı olarak deÄŸiÅŸen ve satıcı veya saÄŸlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere iliÅŸkin sözleÅŸmeler.

b) Tüketicinin istekleri veya kiÅŸisel ihtiyaçları doÄŸrultusunda hazırlanan mallara iliÅŸkin sözleÅŸmeler. (üzerinde deÄŸiÅŸiklik/ilaveler yapılarak kiÅŸiye/kiÅŸisel ihtiyaçlara özel hale getirilenler, ALICI sipariÅŸine istinaden yurt içinden veya dışından ithal/temin edilen özel Ürünler dahil)

c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine iliÅŸkin sözleÅŸmeler. (Gıda maddeleri gibi.)

ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi saÄŸlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine iliÅŸkin sözleÅŸmeler.

d) Tesliminden sonra baÅŸka ürünlerle karışan ve doÄŸası gereÄŸi ayrıştırılması mümkün olmayan mallara iliÅŸkin sözleÅŸmeler.

e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine iliÅŸkin sözleÅŸmeler.

f) Abonelik sözleÅŸmesi kapsamında saÄŸlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine iliÅŸkin sözleÅŸmeler.

g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eÅŸya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eÄŸlence veya dinlenme amacıyla yapılan boÅŸ zamanın deÄŸerlendirilmesine iliÅŸkin sözleÅŸmeler.

ÄŸ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara iliÅŸkin sözleÅŸmeler.

 h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına baÅŸlanan hizmetlere iliÅŸkin sözleÅŸmeler.

ı) genel olarak ilgili mevzuat uyarınca mesafeli satış kapsamı dışında kabul edilen diÄŸer mal-hizmetler ile Alıcı’nın ticari/mesleki amaçla satın alma yaptığı haller.

 

Kanunen cayma hakkı olan hallerde, cayma süresi içinde mal, iÅŸleyiÅŸine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir ÅŸekilde kullanılmadığı için meydana gelen deÄŸiÅŸiklik ve bozulmalardan kanun gereÄŸi Tüketici sorumlu olup bu sebeple Ürün’e iliÅŸkin cayma hakkını kaybedebileceÄŸi gibi, ihtiyaren kabul ettiÄŸimiz takdirde Ürün bedelinden deÄŸiÅŸiklik / bozulma kadar indirim yapmak hakkımız vardır.

 

Cayma hususundaki açık bildirim iletiÅŸim adreslerimize, mektup, elektronik posta, telefon gibi araçlar ile yapılabilir. Yukarıda da ayrıntılı olarak deÄŸinildiÄŸi üzere Åžirketimizin satışları yalnızca gıda ürünleri üzerine olduÄŸundan satın alınan ürünler için cayma hakkı kanunen bulunmamaktadır. Ancak Åžirketimiz ilerleyen zamanlarda cayma hakkı kapsamında bir ürünün satış hizmetini verirse cayma hakkını kullanabilirsiniz. Bu sebeple bu hakkı kullanmadan önce iletiÅŸim adreslerimizden tarafımızla iletiÅŸime geçip ilgili ürünün cayma hakkı kapsamında olup olmadığını öÄŸrenebilirsiniz. Satışı yapılan ürün cayma hakkı kapsamında ise ve bu hakkın kullanılması halinde, anılan bildirimin yanı sıra Ürün’ün tarafımıza gönderildiÄŸine iliÅŸkin kargo teslim tutanağı örneÄŸi ile (vergi mevzuatı uyarınca) fatura aslının iadesi, faturası kurumlar adına düzenlenen Ürün iadelerinde iade faturası kesilmesi, ayrıca iade edilecek Ürün’lerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak tarafımıza iletilmesi gerekmektedir.

 

Kanunen cayma hakkı öngörülmemiÅŸ hallerde cayma hakkından faydalanılamayacağı gibi bu hakkın usulüne uygun veya zamanında kullanılmadığı durumlarda Tüketici cayma hakkını kaybeder.

 

Yukarıdaki belirtilen gereklerin Tüketici tarafından süresinde ve usulünce yerine getirilmesi kaydı ile, cayma bildiriminin Åžirketimize ulaÅŸtığı tarihten itibaren 14 gün içinde, Ürün bedeli ve varsa Ürün’ün teslim masrafları, Ürün’ü satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir ÅŸekilde Tüketici’ye iade edilir. Ancak, cayma hakkının sipariÅŸ konusu ürünlerin tamamı için kullanıldığı haller ile bir kısmı için kullanıldığı durumlarda (Tüketicinin istifade ettiÄŸi) Åžirketimiz ücretsiz kargo (teslim) kampanyası ve/veya indirim kampanyası (bedelsiz, diÄŸer deÄŸiÅŸle hediye ürün alabilme de bu anlamdadır, 3 al 2 öde gibi) asgari tutarının altına düÅŸülmesi halinde, ilgili kampanya kapsamında tahsil edilmemiÅŸ teslim-kargo bedeli ve indirim tutarının (keza bedelsiz ürünün bedelinin) tamamı Tüketiciye iade edilecek tutardan mahsup edilerek Tüketici’den alınır (Teslim-kargo ücreti tahsil edilmiÅŸ olunan hallerde bunun ücreti mahsup olunmamak sureti ile iade edilir); Tüketici’nin alışveriÅŸi neticesinde kazandığı bir (sanal/fiziki) hediye çeki vb. varsa tamamı iptal olunur, kullandığı (sanal/fiziki) hediye çeki vb. varsa bunun tutarının tamamı iade edilecek meblaÄŸdan mahsup edilerek geri alınır.

 

Bu hükümler, cayma hakkının kullanıldığı hallerin yanı sıra, ayıplı ürünler hariç ürün iadesinin söz konusu olduÄŸu diÄŸer tüm hallerde de aynen tatbik edilir. Åžirketimizin, yine kanuna uygun cayma halleri ve diÄŸer sipariÅŸ-SözleÅŸme iptallerinde Tüketici’den, tarafınca Ä°NTERNET SÄ°TESÄ°’nde kazanılmış ve/veya Ürün bedeli ödemesinde indirim vb. amaçla kullanılmış her türlü ödül puanı vb.nin parasal deÄŸerleri için (de) geçerli tahsil-mahsup hakları dahil akdi ve kanuni hak-yükümlülükleri ayrıca mevcut ve saklıdır.

 

  • SATICININ CAYMA HAKKI BÄ°LDÄ°RÄ°MÄ° YAPILACAK Ä°LETİŞİM BÄ°LGÄ°LERÄ°:

​​

SATICI:

 

Unvanı: HÄ°KMET KORAY GÜNGÖR - GÜNGÖR MÄ°MARLIK

 

Adres: YEŞİLBAĞLAR Mah. KAPTAN Sk. NO:19 D:54 PENDİK / İSTANBUL

 

Telefon: 0507 363 89 35

 

E-Mail: info@olyhome.com

 

Banka Hesabı:

HÄ°KMET KORAY GÜNGÖR - GÜNGÖR MÄ°MARLIK

Iban No TL: TR

Iban No USD: TR

 

  • TEMERRÜT HALÄ° VE HUKUKÄ° SONUÇLARI

 

ALICI, ödeme iÅŸlemlerini kredi kartı ile yaptığı durumda temerrüde düÅŸtüÄŸü takdirde, kart sahibi banka ile arasındaki kredi kartı sözleÅŸmesi çerçevesinde faiz ödeyeceÄŸini ve bankaya karşı sorumlu olacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara baÅŸvurabilir; doÄŸacak masrafları ve vekâlet ücretini ALICI’dan talep edebilir ve her koÅŸulda ALICI’nın borcundan dolayı temerrüde düÅŸmesi halinde, ALICI, borcun gecikmeli ifasından dolayı SATICI’nın uÄŸradığı zarar ve ziyanını ödeyeceÄŸini kabul eder.

bottom of page